Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Mińsku Mazowieckim ogłasza nabór wniosków o udzielenie dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla mikro i małych przedsiębiorców prowadzących działalność w określonych branżach – na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19.
Od 1.02.2021 r. do 31.03.2021 r. Powiatowy Urząd Pracy w Mińsku Mazowieckim prowadzi nabór wniosków o jednorazową dotację na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy.
Warunki otrzymania dotacji:
- Posiadanie statusu mikroprzedsiębiorcy lub małego przedsiębiorcy, o których mowa odpowiednio w art. 7 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców.
- Prowadzenie działalności gospodarczej w dniu 30 listopada 2020 r. (w tym dniu działalność gospodarcza nie może być zawieszona), oznaczonej według Polskiej Klasyfikacji Działalności PKD 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, kodami zgodnymi z poniższą tabelą.
- Przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim, lub w analogicznym miesiącu roku poprzedniego.
Działalność gospodarcza nie może być zawieszona w dniu składania wniosku o udzielenie dotacji.
L.p. | Kod PKD | Nazwa kodu |
1. | 47.71.Z | Sprzedaż detaliczna odzieży prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
2. | 47.72.Z | Sprzedaż detaliczna obuwia i wyrobów skórzanych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
3. | 47.81.Z | Sprzedaż detaliczna żywności, napojów i wyrobów tytoniowych prowadzona na straganach i targowiskach |
4. | 47.82.Z | Sprzedaż detaliczna wyrobów tekstylnych, odzieży i obuwia prowadzona na straganach i targowiskach |
5. | 47.89.Z | Sprzedaż detaliczna pozostałych wyrobów prowadzona na straganach i targowiskach |
6. | 49.39.Z | Pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany |
7. | 52.23.Z | Działalność usługowa wspomagająca transport lotniczy |
8. | 55.10.Z | Hotele i podobne obiekty zakwaterowania |
9. | 55.20.Z | Obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania |
10. | 55.30.Z | Pola kempingowe (włączając pola dla pojazdów kempingowych) i pola namiotowe |
11. | 56.10.A | Restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne |
12. | 56.10.B | Ruchome placówki gastronomiczne |
13. | 56.21.Z | Przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering) |
14. | 56.29.Z | Pozostała usługowa działalność gastronomiczna |
15. | 56.30.Z | Przygotowywanie i podawanie napojów |
16. | 59.11.Z | Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych |
17. | 59.12.Z | Działalność postprodukcyjna związana z filmami, nagraniami wideo i programami telewizyjnymi |
18. | 59.13.Z | Działalność związana z dystrybucją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych |
19. | 59.14.Z | Działalność związana z projekcją filmów |
20. | 59.20.Z | Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych |
21. | 74.20.Z | Działalność fotograficzna |
22. | 77.21.Z | Wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego |
23. | 79.11.A | Działalność agentów turystycznych |
24. | 79.12.Z | Działalność organizatorów turystycznych |
25. | 79.90.A | Działalność pilotów wycieczek i przewodników turystycznych |
26. | 79.90.C | Pozostała działalność usługowa w zakresie rezerwacji, gdzie indziej niesklasyfikowana |
27. | 82.30.Z | Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów |
28. | 85.51.Z | Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych |
29. | 85.52.Z | Pozaszkolne formy edukacji artystycznej |
30. | 85.53.Z | Pozaszkolne formy edukacji z zakresu nauki jazdy i pilotażu |
31. | 85.59.A | Nauka języków obcych |
32. | 85.59.B | Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane |
33. | 86.10.Z | Działalność szpitali – jedynie w zakresie działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń w ramach lecznictwa uzdrowiskowego, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych, lub realizowanej w trybie stacjonarnym rehabilitacji leczniczej |
34. | 86.90.A | Działalność fizjoterapeutyczna |
35. | 86.90.D | Działalność paramedyczna |
36. | 90.01.Z | Działalność związana z wystawianiem przedstawień artystycznych |
37. | 90.02.Z | Działalność wspomagająca wystawianie przedstawień artystycznych |
38. | 90.04.Z | Działalność obiektów kulturalnych |
39. | 91.02.Z | Działalność muzeów |
40. | 93.11.Z | Działalność obiektów sportowych |
41. | 93.13.Z | Działalność obiektów służących poprawie kondycji fizycznej |
42. | 93.19.Z | Pozostała działalność związana ze sportem |
43. | 93.21.Z | Działalność wesołych miasteczek i parków rozrywki |
44. | 93.29.A | Działalność pokojów zagadek, domów strachu, miejsc do tańczenia i w zakresie innych form rozrywki lub rekreacji organizowanych w pomieszczeniach lub w innych miejscach o zamkniętej przestrzeni |
45. | 93.29.B | Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna, gdzie indziej niesklasyfikowana |
46. | 93.29.Z | Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna |
47. | 96.01.Z | Pranie i czyszczenie wyrobów włókienniczych i futrzarskich |
48. | 96.04.Z | Działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej |
Oceny spełnienia warunku w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej oznaczonej według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007 dokonuje się na podstawie danych zawartych w rejestrze REGON w brzmieniu na dzień 30 listopada 2020 r. To oznacza, że zmiany przeważającego kodu PKD po tej dacie (nawet jeśli zmiana PKD obejmie dzień 30 listopada 2020 r.) nie będą uwzględniane.
Dotacja może być udzielona do wysokości 5000 zł.
Dotacja na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej będzie bezzwrotna pod warunkiem prowadzenia tej działalności przez 3 miesiące od dnia udzielenia dotacji.
Składanie wniosków:
Wnioski o dotację można składać wyłącznie elektronicznie za pośrednictwem strony www.praca.gov.pl do urzędu pracy właściwego ze względu na siedzibę przedsiębiorcy. Wnioski złożone w wersji papierowej nie będą rozpatrywane.
Szczegółowa informacja dotycząca zasad i składania wniosków dostępna jest w zakładce Tarcza antykryzysowa: https://minskmazowiecki.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/rr3-koszty
Dodatkowe informacje:
- O dotację mogą ubiegać się także ci mikroprzedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają i nigdy nie zatrudniali pracowników.
- Dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. O dotację może więc ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15zzd ustawy oraz dotację na podstawie art. 15zze4 ustawy. Należy tylko pamiętać o tym, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów.
- Dane przedsiębiorcy muszą być zgodne z wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej ( najczęściej popełnianym błędem w składanych wnioskach jest wpisanie niewłaściwej lub niepełnej nazwy lub adresu). Po wprowadzeniu danych do wniosku, podpisaniu pdpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym i wysłaniu nie ma możliwości skorygowania błędów. W umowie określone są strony umowy tzn. znajduje się odwołanie do wnioskodawcy, który szczegółowo określony jest we wniosku.
- Wnioski zawierające błędy w nazwie, adresie, numerze dokumentu tożsamości lub podpisane przez osoby nieuprawnione nie mogą być więc rozpatrzone pozytywnie. Każdorazowo wnioskodawca będzie informowany o konieczności złożenia poprawnie wypełnionego wniosku. Urząd może uznać jedynie drobne błędy pisarskie tzw. literówki.
- Przed wypełnieniem wniosku warto wejść na stronę sudop.uokik.gov.pl i przypomnieć sobie, jaką pomoc publiczną związaną z COVID-19 przedsiębiorca już otrzymał a to pomoże prawidłowo wypełnić załącznik do wniosku ,,Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19".
Pełnomocnictwo załączone do wniosku powinno zawierać informacje:
1. Imię i nazwisko, nazwa mocodawcy (przedsiębiorcy), NIP przedsiębiorcy, KRS spółki, PESEL, nr telefonu lub adres mejlowy.
2. Imię i nazwisko, nazwa pełnomocnika, NIP pełnomocnika, PESEL pełnomocnika.
3. Zakres pełnomocnictwa: Udzielam upoważnienia do składania w moim imieniu oświadczeń woli niezbędnych do uzyskania i realizacji wsparcia na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 tj. dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej w tym do:
1) Podpisania wniosku o udzielenie dotacji
2) Podpisania umowy dotacji
3) Podpisania Formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną związaną z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz jej skutków.
5) Podpisania innych dokumentów niezbędnych do uzyskania i realizacji wsparcia.
4. Pełnomocnictwo powinno zawierać datę, czytelny odręczny podpis oraz pieczęć, jeśli przedsiębiorca ją posiada.