Programy i projekty w realizacji - Powiatowy Urząd Pracy w Mińsku Mazowieckim


Zawartość stron


Powiatowy Urząd Pracy w Mińsku Mazowieckim informuje, że w terminie od 14.09.2022 r. do 28.09.2022 r. prowadzony będzie nabór wniosków o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej dla osób bezrobotnych w związku z realizacją projektu "Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej pozostających bez pracy w powiecie mińskim (IV)" współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa VIII Rozwój rynku pracy, Działanie 8.1 Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych przez PUP i przeciwdziałanie skutkom epidemii COVID-19.
Średnia wysokość dofinansowania przyznawana w ramach powyższego projektu wynosi 33 000,00 zł.

Projekt skierowany jest do osób bezrobotnych w wieku 30 lat i powyżej, należących do co najmniej jednej z grup defaworyzowanych:
  • osób w wieku powyżej 50 roku życia,
  • osób z niepełnosprawnościami,
  • osób długotrwale bezrobotnych (osoby bezrobotne zarejestrowane w PUP nieprzerwanie przez okres ponad 12 miesięcy od ostatniej rejestracji),
  • osób z niskimi kwalifikacjami (osoby posiadające wykształcenie co najwyżej średnie),
  • kobiet
oraz:
  • mężczyzn w wieku pomiędzy 30 a 49 rokiem życia (osoba nienależąca do grupy osób: w wieku 50 lat i więcej, z niepełnosprawnościami, długotrwale bezrobotnych, o niskich kwalifikacjach zawodowych. Posiadająca wykształcenie na poziomie policealnym/pomaturalnym lub wyższym).
Przed wypełnieniem wniosków prosimy o zapoznanie się z obowiązującymi Zasadami finansowania usług i instrumentów rynku pracy przez Powiatowy Urząd Pracy w Mińsku Mazowieckim w 2022 roku.
 
Odnośnik do pobrania formularza wniosku:
Wniosek o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej w ramach projektu RPO WM

W celu podania identyfikatora gminy, w której podmiot ma miejsce zamieszkania albo siedzibę prosimy o zapoznanie się z Rejestrem terytorialnym.

W celu podania kodu PKD przeważającej działalności prosimy o zapoznanie się z wyszukiwarką kodów.

Wzór wypełnionego wniosku.
Wzór wypełnionego formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
 
Wniosek może złożyć osoba bezrobotna, która ma podpisany Indywidualny Plan Działania. Osoby, które nie mają sporządzonego IPD przed złożeniem wniosku powinny skontaktować się telefonicznie z doradcą klienta tel. 25 759 27 13 wew. 401; 404; 406; 408.

Osoby bezrobotne zainteresowane udziałem w projekcie prosimy o składanie kompletnych wniosków:
  • w Punkcie Informacyjno-Podawczym Powiatowego Urzędu Pracy w godz. 8:00 - 16:00;
  • za pośrednictwem operatora pocztowego (wnioski, które wpłyną do Urzędu po terminie 28.09.2022 r. nie będą rozpatrywane).
Wniosek wraz z załącznikami należy połączyć w sposób trwały (spiąć, zszyć) lub włożyć do koperty / obwoluty.


Zapraszamy do obejrzenia nagrania z wideokonferencji szkoleniowej z dnia 24.01.2022 r., podczas której Dyrektor PUP omówił m. in.:
-  zasady przyznawania dofinansowania na podjęcie działalności gospodarczej,
-  wysokość dofinansowania oraz przeznaczenie środków,
-  obowiązki osoby otrzymującej środki,
-  jak sporządzić plan przedsięwzięcia,
-  na co zwrócić uwagę wypełniając wniosek.
Zapis z wideokonferencji z dnia 24 stycznia 2022 r.

Po zapoznaniu się z Zasadami finansowania usług i instrumentów rynku pracy dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie
– Ewelina Markiewicz, Marta Kamińska, tel. 25 759 27 13 wew. 208.

UWAGA !
 
Prosimy o uważne wypełnianie wniosku zgodnie z załączonym wzorem. Niewypełnienie części rubryk może spowodować negatywne rozpatrzenie wniosku. Podczas sporządzania planu przedsięwzięcia (załącznik nr 4 do wniosku) należy odnieść się do wszystkich wymienionych zagadnień.
Przed złożeniem wypełnionego wniosku istnieje możliwość skontaktowania się z pracownikiem PUP i zweryfikowania poprawności wypełnienia wniosku.
Pracownik PUP nie wypełnia wniosków. 
Przed złożeniem wniosku o dofinansowanie należy zgłosić się po opinię doradcy zawodowego pok. 107 i 108 (parter). Opinia doradcy odbywa się na podstawie danych znajdujących się w Systemie Informatycznym Syriusz tj. świadectw pracy, świadectw szkolnych, dyplomów, zaświadczeń, certyfikatów ukończenia szkolenia oraz wypełnionego wniosku i rozmowy na temat rodzaju planowanej działalności gospodarczej. Wszystkie kwalifikacje, szkolenia, kursy, o których wnioskodawca pisze we wniosku powinny być potwierdzone dokumentem. Wypełniony wniosek wraz z załącznikami weryfikuje i ocenia Komisja powołana przez Dyrektora Urzędu. 

Partnerzy

Na skróty

 Przejdź na górę