Nabory wniosków

Nabór wniosków o skierowanie na szkolenie indywidualne w związku z realizacją Programu aktywizacji zawodowej bezrobotnych zamieszkujących na wsi finansowanego ze środków rezerwy Funduszu Pracy

Print Drukuj

 Powiatowy Urząd Pracy w Mińsku Mazowieckim informuje, że w związku z realizacją Programu aktywizacji zawodowej bezrobotnych zamieszkujących na wsi finansowanego ze środków rezerwy Funduszu Pracy od 9.09.2025 r. do wyczerpania środków będzie prowadzony nabór wniosków o skierowanie na szkolenie indywidualne. W ramach Programu zaplanowane jest objęcie ww. formą pomocy osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mińsku Mazowieckim zamieszkujących na wsi.

Osoby uprawnione zgodnie z art. 99 ust. 1 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025 r. poz. 620 z późn. zm.).:

  1. osoby bezrobotne;
  2. osoby poszukujące pracy.

Pierwszeństwo w skierowaniu na szkolenie przysługuje:

  1. bezrobotnym posiadającym Kartę Dużej Rodziny, o której mowa w art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny;
  2. bezrobotnym powyżej 50. roku życia;
  3. bezrobotnym bez kwalifikacji zawodowych;
  4. bezrobotnym niepełnosprawnym;
  5. długotrwale bezrobotnym;
  6. bezrobotnym i poszukującym pracy, będącym osobami do 30. roku życia;
  7. bezrobotnym samotnie wychowującym co najmniej jedno dziecko.

Wniosek może złożyć osoba bezrobotna lub poszukująca pracy, która ma podpisany Indywidualny Plan Działania i potrzeba szkolenia została uwzględniona w nim.
Osoby, które nie mają sporządzonego Indywidualnego Planu Działania (IPD) lub u których potrzeba szkolenia nie została uwzględniona w IPD przed złożeniem wniosku powinny skontaktować się z doradcą do spraw zatrudnienia w pok. 105.

Dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie – 25 759 27 13 wew. 111 lub w siedzibie Urzędu – sala 105 stanowisko 2. Pracownik PUP nie wypełnia wniosków.

Odnośnik do pobrania formularza wniosku:
Wniosek o skierowanie na szkolenie indywidualne 2025 – Algorytm

Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis

(w przypadku osób uprawnionych, które mają zawieszoną działalność gospodarczą).

Osoba uprawniona składa wniosek w formie papierowej na obowiązującym formularzu
i załącza do niego odpowiednie załączniki:

  1. Opinie pracowników PUP dot. skierowania kandydata na szkolenie.
  2. Oświadczenie pracodawcy o zamiarze zatrudnienia osoby bezrobotnej po zakończeniu szkolenia
  3. Oświadczenie o zamiarze podjęcia/wznowienia działalności gospodarczej po zakończeniu szkolenia.
  4. Oświadczenie o braku istnienia wykluczających powiązań.

Sposób złożenia wniosku:
 

  1.  w pokoju 105 (parter) stanowisko 2 w godz. 8:00 - 16:00;
  2. za pośrednictwem operatora pocztowego (liczy się data wpływu do Urzędu, a nie data nadania)

Wnioski niekompletne, niezawierające wymaganych załączników, wypełnione nieczytelnie lub niezawierające wszystkich informacji pozostają bez rozpatrzenia, jeżeli wnioskodawca nie uzupełni braków w wyznaczonym terminie.

„Aktywizacja zawodowa bezrobotnych wspierana jest ze środków rezerwy Funduszu Pracy
będącej w dyspozycji Ministry Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej".

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu