Powiatowy Urząd Pracy w Mińsku Mazowieckim informuje, że w terminie od 27.08.2025 r. do 03.09.2025 r. prowadzony będzie nabór wniosków o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej dla osób bezrobotnych w ramach środków Funduszu Pracy.
W 2025 r. maksymalna wysokość dofinasowania wynosi nie więcej niż 6 – krotność wysokości przeciętnego wynagrodzenia.
Przed wypełnieniem wniosku prosimy o zapoznanie się z obowiązującymi Zasadami przyznawania jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej 2025 oraz Zasadami rozpatrywania wniosków o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej.
Spotkanie informacyjne dla osób ubiegających się o środki na podjęcie działalności gospodarczej – zapisy tylko online pod adresem:
- 27.08.2025 r. godz. 10:00 https://tiny.pl/dr7_c888
- 27.08.2025 r. godz. 13:00 https://tiny.pl/18gjp6nb
Odnośnik do pobrania formularza wniosku: Wniosek o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej
W celu podania identyfikatora gminy, w której podmiot ma miejsce zamieszkania albo siedzibę prosimy o zapoznanie się z Rejestrem terytorialnym.
W celu podania kodu PKD przeważającej działalności prosimy o zapoznanie się z Polską Klasyfikacją Działalności PKD 2025. Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje nowa Polska Klasyfikacja Działalności - PKD 2025, która zastąpiła dotychczasową - PKD 2007. Nowa klasyfikacja PKD obowiązuje we wszystkich rejestrach publicznych, w tym w Krajowym Rejestrze Sądowym oraz Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Wzór wypełnionego wniosku.
Wzór wypełnionego formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
Osoby zainteresowane złożeniem wniosku powinny sprawdzić czy ubieganie się o środki na podjęcie działalności gospodarczej zostało uwzględnione w Indywidualnym Planie Działania (IPD). Osoby, które nie mają sporządzonego IPD przed złożeniem wniosku powinny skontaktować się telefonicznie z doradcą ds. zatrudnienia tel. 25 759 27 13 wew. 405; 406; 407; 408.
Osoby bezrobotne zainteresowane otrzymaniem dofinansowania prosimy o składanie kompletnych wniosków:
- w siedzibie tut. Urzędu pokój nr 223 w godz. 8:00 - 16:00;
- za pośrednictwem operatora pocztowego (wnioski, które wpłyną do Urzędu po terminie 03.09.2025 r. nie będą rozpatrywane).
Wniosek wraz z załącznikami należy połączyć w sposób trwały (spiąć, zszyć) lub włożyć do koperty / obwoluty.
Po zapoznaniu się z Zasadami przyznawania jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej 2025 oraz Zasadami rozpatrywania wniosków o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie u pracownika Urzędu tel. 25 759 27 13 wew. 208.
Przed złożeniem wniosku o dofinansowanie wymagane jest spotkanie z doradcą zawodowym.
Zapisy na poradę zawodową tylko online pod adresem:
- porada zawodowa w dn. 27.08.2025 godz. 12:00 https://tiny.pl/k6n6nv7t
- porada zawodowa w dn. 28.08.2025 godz. 12:00 https://tiny.pl/q4p0zh6p
- porada zawodowa w dn. 03.09.2025 godz. 12:00 https://tiny.pl/b0g1k2fh
Prosimy o uważne wypełnianie wniosku zgodnie z załączonym wzorem. Niewypełnienie części rubryk może spowodować negatywne rozpatrzenie wniosku. Podczas sporządzania planu przedsięwzięcia (załącznik nr 4 do wniosku) należy odnieść się do wszystkich wymienionych zagadnień.
Przed złożeniem wypełnionego wniosku istnieje możliwość skontaktowania się z pracownikiem PUP i zweryfikowania poprawności wypełnienia wniosku.
Pracownik PUP nie wypełnia wniosków.
Wszystkie kwalifikacje, szkolenia, kursy, o których wnioskodawca pisze we wniosku powinny być potwierdzone dokumentem. Wypełniony wniosek wraz z załącznikami weryfikuje i ocenia Komisja powołana przez Dyrektora Urzędu.