Nabory wniosków

Ogłoszenie o naborze wniosków o pożyczkę dla organizacji pozarządowych. Nowa forma wsparcia w ramach Tarczy antykryzysowej 4.0

Print Drukuj
Na podstawie art. 15zzda  ust. 2 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 374 z późn. zm.) Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Mińsku Mazowieckim ogłasza nabór wniosków o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej/ statutowej organizacji pozarządowej w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688, z późn. zm.) lub podmiotu, o którym mowa w art. 3 ust. 3 tej ustawy, przyznawanej na podstawie art. 15zzda ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
 
Z pożyczki mogą skorzystać organizację pozarządowe w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688, z późn. zm.) lub podmiot, o którym mowa w art. 3 ust. 3 tej ustawy, które prowadziły działalność gospodarczą lub statutową przed dniem 1 kwietnia 2020 r.
 
Pożyczka może być udzielona do wysokości 5 000 zł, zaś jej oprocentowanie jest stałe i wynosi w skali roku 0,05 stopy redyskonta weksli przyjmowanych przez Narodowy Bank Polski. 

Wysokość pożyczki nie może przekroczyć 10% przychodów w poprzednim roku bilansowym. Przychód organizacji pozarządowej lub podmiotu, o którym mowa wart.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w poprzednim roku bilansowym nie może przekroczyć 100 000 zł. We wniosku o pożyczkę organizacja pozarządowa lub podmiot, o którym mowa wart.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, przedstawia w formie oświadczenia wysokość łącznych przychodów osiągniętych w poprzednim roku bilansowym.
 
Okres spłaty pożyczki nie może być dłuższy niż 12 miesięcy, przy czym rozpoczęcie spłaty pożyczki będzie następowało po trzymiesięcznym okresie karencji.
 
O pożyczkę mogą starać się organizacje pozarządowe prowadzące działalność gospodarczą lub statutową przed dniem 1 kwietnia 2020 r. Ponadto, działalność gospodarcza lub statutowa nie może być zawieszona w dniu składania wniosku o udzielenie pożyczki.
 
Wniosek o pożyczkę należy składać w PUP terytorialnie właściwym ze względu na siedzibę organizacji pozarządowej.
 
Wartość pożyczki stanowi pomoc publiczną mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce, o której mowa w Sekcji 3.1 Komunikatu Komisji –Tymczasowe ramy środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki w kontekście trwającej epidemii COVID-19 (Dz. Urz. UE C 91 I/1 z 20.03.2020 r. ze zm.)
 
Szczegółowe informacje dotyczące udzielania pożyczek, w tym obowiązujące zasady, wzór wniosku wraz z załącznikiem, wzór umowy, znajdują się na stronie internetowej Urzęduhttps://minskmazowiecki.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zzda-pozyczka-org
 
Dokumenty, które należy złożyć w formie papierowej lub elektronicznej:
  1. Wniosek o udzielenie pożyczki – podpisany odręcznie z podaniem imienia i nazwiska przez uprawnioną osobę.
  2. Umowa pożyczki –  podpisana odręcznie z podaniem imienia i nazwiska przez uprawnioną osobę. (w formie papierowej należy złożyć 2 egzemplarze umowy - 1 zostanie odesłany wnioskodawcy wraz z informacją o przyznaniu pożyczki)
  3. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 - podpisany przez uprawnioną osobę.
  4. Pełnomocnictwo - jeśli umowa wraz z załącznikami podpisane są przez osobę inną niż wskazana do reprezentacji w KRS. Wzór pełnomocnictwa
Prosimy o uważne wypełnianie wniosków zgodnie z danymi znajdującymi się we wpisie do Krajowego Rejestru Sądowego.

Brak danych do kontaktu lub błędne dane uniemożliwią szybkie skontaktowanie się z wnioskodawcą, co znacznie wydłuży proces przyznania pożyczki.

Wnioski elektroniczne należy składać za pośrednictwem www.praca.gov.pl
Po wprowadzeniu danych do wniosku, podpisaniu podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym i wysłaniu nie ma możliwości skorygowania błędów - Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie umożliwiło opcji korygowania wniosku. W umowie pożyczki określone są strony umowy tzn. znajduje się odwołanie do wnioskodawcy, który szczegółowo określony jest we wniosku. Wnioski zawierające błędy w nazwie, adresie, numerze dokumentu tożsamości lub podpisane przez osoby nieuprawnione nie mogą być więc rozpatrzone pozytywnie. Każdorazowo wnioskodawca będzie informowany o konieczności złożenia poprawnie wypełnionego wniosku. Urząd może uznać jedynie drobne błędy pisarskie tzw. literówki.

Wnioski papierowe należy składać w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy,  ul. Przemysłowa 4, przez okno podawcze w drzwiach wejściowych Urzędu w godz. 7:30 - 15:30. Ze względu na sytuację epidemiczną wnioski złożone w ten sposób będą poddane kwarantannie.
 
Grażyna Borowiec
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy
w Mińsku Mazowieckim
Informacje o publikacji dokumentu