Nabór wniosków o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej w związku z realizacją Programu aktywizacji zawodowej bezrobotnych zamieszkujących na wsi finansowanego ze środków rezerwy Funduszu Pracy

Print Drukuj

 Nabór wniosków o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej w związku z realizacją Programu aktywizacji zawodowej bezrobotnych zamieszkujących na wsi finansowanego ze środków rezerwy Funduszu Pracy

Powiatowy Urząd Pracy w Mińsku Mazowieckim informuje, że w terminie od 27.08.2025 r. do 03.09.2025 r. prowadzony będzie nabór wniosków o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej w związku z realizacją Programu aktywizacji zawodowej bezrobotnych zamieszkujących na wsi finansowanego ze środków rezerwy Funduszu Pracy
W ramach Programu zaplanowane jest objęcie ww. formą wsparcia 1 osoby bezrobotnej zarejestrowanej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mińsku Mazowieckim zamieszkującej na wsi.

W 2025 r. maksymalna wysokość dofinasowania wynosi nie więcej niż 6 – krotność wysokości przeciętnego wynagrodzenia.

Przed wypełnieniem wniosku prosimy o zapoznanie się z obowiązującymi Zasadami przyznawania jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej 2025 oraz Zasadami rozpatrywania wniosków o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej.

Spotkanie informacyjne dla osób ubiegających się o środki na podjęcie działalności gospodarczej – zapisy tylko online pod adresem:

- 27.08.2025 r. godz. 10:00 https://tiny.pl/dr7_c888  

- 27.08.2025 r. godz. 13:00 https://tiny.pl/18gjp6nb

Odnośnik do pobrania formularza wniosku: Wniosek o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej
 
W celu podania identyfikatora gminy, w której podmiot ma miejsce zamieszkania albo siedzibę prosimy o zapoznanie się z Rejestrem terytorialnym.


W celu podania kodu PKD przeważającej działalności prosimy o zapoznanie się z Polską Klasyfikacją Działalności PKD 2025. Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje nowa Polska Klasyfikacja Działalności - PKD 2025, która zastąpiła dotychczasową - PKD 2007. Nowa klasyfikacja PKD obowiązuje we wszystkich rejestrach publicznych, w tym w Krajowym Rejestrze Sądowym oraz Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Wzór wypełnionego wniosku.
Wzór wypełnionego formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.

Osoby zainteresowane złożeniem wniosku powinny sprawdzić czy ubieganie się o środki na podjęcie działalności gospodarczej zostało uwzględnione w Indywidualnym Planie Działania (IPD). Osoby, które nie mają sporządzonego IPD przed złożeniem wniosku powinny skontaktować się telefonicznie z doradcą ds. zatrudnienia tel. 25 759 27 13 wew. 405; 406; 407; 408.
 
Osoby bezrobotne zainteresowane otrzymaniem dofinansowania prosimy o składanie kompletnych wniosków:

  • w siedzibie tut. Urzędu pokój nr 223 w godz. 8:00 - 16:00;
  • za pośrednictwem operatora pocztowego (wnioski, które wpłyną do Urzędu po terminie 03.09.2025 r. nie będą rozpatrywane).

 
Wniosek wraz z załącznikami należy połączyć w sposób trwały (spiąć, zszyć) lub włożyć do koperty / obwoluty.

Po zapoznaniu się z Zasadami przyznawania jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej 2025 oraz Zasadami rozpatrywania wniosków o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie u pracownika Urzędu tel. 25 759 27 13 wew. 208.

Przed złożeniem wniosku o dofinansowanie wymagane jest spotkanie z doradcą zawodowym.
Zapisy na poradę zawodową tylko online pod adresem: 

- porada zawodowa w dn. 27.08.2025 godz. 12:00 https://tiny.pl/k6n6nv7t

- porada zawodowa w dn. 28.08.2025 godz. 12:00 https://tiny.pl/q4p0zh6p

- porada zawodowa w dn. 03.09.2025 godz. 12:00 https://tiny.pl/b0g1k2fh



Prosimy o uważne wypełnianie wniosku zgodnie z załączonym wzorem. Niewypełnienie części rubryk może spowodować negatywne rozpatrzenie wniosku. Podczas sporządzania planu przedsięwzięcia (załącznik nr 4 do wniosku) należy odnieść się do wszystkich wymienionych zagadnień.
Przed złożeniem wypełnionego wniosku istnieje możliwość skontaktowania się z pracownikiem PUP i zweryfikowania poprawności wypełnienia wniosku.
Pracownik PUP nie wypełnia wniosków.
Wszystkie kwalifikacje, szkolenia, kursy, o których wnioskodawca pisze we wniosku powinny być potwierdzone dokumentem. Wypełniony wniosek wraz z załącznikami weryfikuje i ocenia Komisja powołana przez Dyrektora Urzędu.

„Aktywizacja zawodowa bezrobotnych wspierana jest ze środków rezerwy Funduszu Pracy
będącej w dyspozycji Ministry Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej".

Informacje o publikacji dokumentu